svētdiena, 2012. gada 15. aprīlis

Vāģu māja I (kopprojekts)

Kopš izlasīju Daigas blogā
ziņu par kopprojektu
mūsmājās ir īsta ideju vētra. Kā jau rakstīju Daigai komentāros- "pirms nedēļas bērni bija izdomājuši no tukšas kurpju kastes būvēt vāģiem pitstopa māju, bet diemžēl bija beidzies mājās sarkanais aplikāciju papīrs un tādēļ iecerēto nerealizēja. Tavu projektu es atklāju tik pareizā laikā, kad domas par mašīnu māju vēl virmo mūsmāju gaisā."

Kopprojektā Daiga aicināja šūt kopā leļļu māju, bet es patreiz esmu palikusi bez savas šujmašīnas, tādēļ pieteicos uztamborēt māju. Mana vēlme tika akceptēta. Daiga, paldies! Bariņā jautrāk un interesantāk!

Un tā  beidzoties spraigākajai domu apmaiņai un diskusijai par vāģu mājiņas izskatu un izmēriem piektdienas vakarā, apskatot interneta plašumos neskaitāmas pašgatavotās leļļu mājas, manējie gandrīz sastrīdējās, jo  pēkšņi vajadzēja māju arī Sylvanian femilīs dzīvnieciņiem, spaidermenim utt. Nekā nebij, man tikai divas rokas...  Mana māņticība neļāva sākt jaunu projektu tik divdomīgā datumā un piektdienā, tādēļ vakarā nodevāmies kopīgai  ideju ģenerēšanai. Atradu plauktā 1992. gada tamborgrāmatu ar dažādiem tamborējumu rakstiem, dažus no tiem noteikti izmantošu mājas detaļām.

1.posms- piegrieztne un detaļu sagatavošana.

Man noteikti vajadzēs ilgāku laiku šim posmam nekā sākotnēji kopprojektā ieplānots, jo es mājas lielākās detaļas tamborēšu. Dzija sameklēta, stiprinājuma materiāls arī, idejiski māju redzu acu priekšā, piegrieztne ar maniem izmēriem sagatavota, palīgu arī netrūkst. Piemēram, Marta patreiz tamborē pīnīti, vajadzēs ļoooti garu, jo no tās iecerēts gatavot rokturu konstrukciju, Mārtiņš ģenerē arvien jaunas idejas mājas jumtam, mājas krāsai, pagalma iekārtojumam utt, Jančuks spēlējas ar vāģīšiem, ik pa laikam atrodot kādu nejauši noslēpušos mašīnīti un veiksmīgi tik pat nejauši noslēpjot citu mašīnu, darba duna mūsmājās.

Sākums 14.04.2012.




Sagriezu reiz nopirktās 3 kancelejas mapes ar tādu aprēķinu, lai pietiktu stingrā materiāla pildījumam visai mājiņai, tādēļ mājiņas izmērs tomēr ir atkarīgs no mājās esošajiem izejmateriāliem. Skaistās sarkanās tievās gumijiņas neizmetu, man ir aizdomas, ka tās noderēs mājiņas aksesuāriem, arī atgriezumus no mapēm pagaidām atliku, varbūt noderēs darba gaitā.

15.04.2012.

Tamborēju mājiņas sienas pirmo detaļu, sākumā uztamborēju paraudziņu, lai sarēķinātu vajadzīgo platumu, šoreiz speciāli izvēlos tādu tamboradatu, lai tamborējums būtu blīvs, tātad Nr.3,25. Saņemu pirmo kritiku, esot pārāk raibs... Marta atradusi tamborgrāmatā žakarda musturu, kas atgādina ķieģeļu rakstu. Mazliet par vēlu, jo esmu jau iesākusi ar savu izvēlēto musturu. Nu, nu, patiesībā ļoti grūti atturēties no ciku cakiņām, radīt māju Sylvanian femilīs dzīvnieciņiem noteikti būtu vieglāk. Sameklēju interneta plašumos musturu mājiņas jumtam, vairākus rakstus mājiņas tapšanas procesā izmēģināšu tamborēt pirmoreiz. Vienkāršāk būtu ņemt un notamborēt vienkrāsainu taisnu gabalu ar parastajiem stabiņiem, bet es vēlos piedzīvot interesantāku procesu.  Kaut ko tik neprognozējamu tamborēju pirmoreiz, laikam pavasara trakums! Grūtākais, šķiet,  būs visas detaļas beigās sadabūt kopā.
Bērniem šodien top arī smurfu zīmējumi, starp citu, smurfu mājiņas arī esot nepieciešamas, fantāzija lido... Kāds aizraujošs kopprojekts! Internetā kopā ar radošajām projekta dalībniecēm, mājās kopā ar lieliskajiem ideju ģeneratoriem- bērniem.

Salīmēju ar skoču piegrieztās detaļas no mapes, lai bērniem būtu priekšstats par mājas lielumu, satilps tajā gana daudz mašīnas no vāģīšu kolekcijas, vienā no bildēm pierakstīju klāt izmērus cm, uztamborētās detaļas gan tajā bildē neatrodas īstajās vietās.






Smurfisks sveiciens no Mārtiņa:


Līdz vakaram esmu uztamborējusi abas jumta pusītes un divas ārējās sienas detaļas, tātad kopā tās ir četras detaļas no četrpadsmit nepieciešamajām. Nākamnedēļ turpināšu tamborēt lielās detaļas, tad arī būs nākamās bildītes. Man šķiet, ka sākums tāds ir pavisam izdevies!

Lai jauka nākamā darba nedēļa!

4 komentāri:

RitaGri teica...

Lai jums tikpat radošs arī turpinājums!

Daiga teica...

Šis ieraksts tik ļoti atspoguļo 'darām kopā' būtību, jums tur tiešām tāds kopā projekts! Tik feini! Ļoti iedvesmojoši, visi uz viena viļņa!
Un tie raksti tādi neredzēti un tādi smuki, siekala tek... un sākumam ļoti ražīgi!
Paldies Tev, nē - nepareizi, paldies Tavai ģimenei, ka pievienojāties!

Inese teica...

es pagaidām atturos savus bērnus iesaistīt - man i ar savām idejām grūti sadzīvot, ja vēl divas galvas pievienosies, tad māju noteikti "neuzbūvēsim" :)))
Tava tambormāja izskatās, ka būs ļoti pat simpātiska un īsti Zibenīga (pēc Taviem tambortempiem tā arī izskatās zibenīga :D)

ceita teica...

Paldies, meitenes! Zibenīgais temps gan tūlīt sabremzēsies, jo sākusies jauna darba nedēļa, tātad, mājiņas darināšanai vien vēlās vakara stundas.
Es domāju, ka diezgan daudz laika arī paņems visas sīkās noformējuma detaļas, bet mēneša laikā mūsu radošā komanda, sekojot Daigas pamācībām, tiks galā ar mājas radīšanas procesu.
Esmu atkal izdomājusi jaunu uzdevumu bērniem. Ideja darboties ar viņiem kopā ir arī gana racionāla, jo vēlāk pašiem spēlējoties ar gatavo māju, attieksme pret to būs daudz saudzīgāka, kā nekā, paši palīdzējuši būvēt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...